— osiągnięcie sprawnej koordynacji robót prowadzonych na całym placu budowy,
— wykonanie przewidzianych robót zgodnie z dokumentacją projektowo-kosztorysową, przy zachowaniu przewidzianego cyklu budowlanego i wartości kosztorysowej całej inwestycji.
Do obowiązków generalnego wykonawcy — jako jedynego gospodarza na placu budowy -— należy:
– 1) przyjęcie zawiadomienia lub zamówienia od inwestora
– 2) zlecenie określonych robót podwykonawcom
– 3) opracowanie rzeczowego planu budowy
– 4) koordynacja prac wszystkich wykonawców
– 5) współpraca przy opracowaniu harmonogramów dyrektywnych dla poszczególnych podwykonawców oraz przy opracowaniu harmonogramów zbiorczych
– 6) zbiorcze !planowanie operatywne
– 7) zatwierdzenie operatywnych planów podwykonawców
– 8) zorganizowanie zbiorczej, nadrzędnej służby dyspozytorskiej
– 9) planowanie zbiorcze w zakresie materiałów, robocizny, sprzętu i transportu oraz dopilnowanie planowania materiałowego u podwykonawców
– 10) dbałość o terminowy spływ dokumentacji technicznej i przekazywanie właściwych dokumentów podwykonawcom
– 11) stała bieżąca koordynacja prac generalnego wykonawcy i podwykonawców (w szczególności miesięcznych operatywnych planów podwykonawców)
– 12) zapewnienie pracownikom podwykonawców miejsc w hotelach robotniczych i stołówkach
– 13) stworzenie odpowiedniego frontu robót zgodnie z ustalonym harmonogramem robót
– 14) udostępnienie podwykonawcom posiadanych pomieszczeń magazynowych i wiat lub zbudowanie nowych i wydzielenie w nich odpowiednich pomieszczeń czy stanowisk, a w miarę możności — odgrodzenie składowisk i wiat z cennymi lub drobnymi materiałami od placu budowy
– 15) zapewnienie podwykonawcom dopływu niewykwalifikowanej siły roboczej (jeśli ma ona stanowić nieznaczny odse- tek ogółu zatrudnionych na budowie oraz jeśli zapotrzebowanie na nią zostało zgłoszone przez podwykonawcę we właściwym czasie)
– 16) odpłatne dokonywanie różnych świadczeń i usług na rzecz podwykonawcy
– 17) kontrola robót i ich odbiór od podwykonawców
– 18) reprezentowanie podwykonawców i oddanie całości obiektu inwestorowi-użytkownikowi
– 19) rozliczenie się z podwykonawcami oraz rozliczenie końcowe z inwestorem
– 20) zorganizowanie dozoru nad własnym mieniem, a także nad mieniem powierzonym przez inwestora bądź inne przedsiębiorstwo wykonujące roboty na placu budowy.
Leave a reply